Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 28 oktober 2012

Winterklaar maken - deel 2

Vandaag gelukkig geen 'Titanic' toestanden :D

De uiteinden dichtgemaakt met TEC7
Mn vriendin zei me gisterenavond om toch maar door te bijten en gelijk een nieuwe, dunnere, slang door de kuipafvoeren te wurmen.







De darmen zitten door de afsluiters
denk ik...
Geen makkelijke klus, zo bleek.  Ik moest er de darmen af halen, de slangen er al deels door duwen, en ook met hun uiteinde al in de bolafsluiters.  darmen er op, en dan de slang proberen verder te duwen.
Echt niet simpel, en de schrik zat er nog goed in, sinds gisteren!





Dubbele klemmen!
Op aanraden van een zeilkennis, heb ik de darmen aan de kuipzijde alvast al voorzien van dubbele klemmen zodat de kans op lossen al een pak minder is.





Het zonnetje kwam er door en daar profiteerde ik van om het relingnet verder af te werken.
Alleen de 'kopse' kanten van het net staan me nog niet aan.

Alweer water!
Dan weer binnen: mn gevoel zei me van toch eens het vloerdeel onder de trap open te doen... Lap!  Een paar liter water zat daar rustig heen en weer te schommelen! Chuck, dat komt vast door het voorval met de darm gisteren.





Alles mooi weg gesponst en die moment ontdekte ik wat rotte plekken aan de steunen onder de kajuit ingang: even voelen met de schroevedraaier... die ging er los door. Beide hoeken zijn zo rot als snot.
De kluslijst wordt weeral wat langer.  Dit is een epoxyklus waar ik toch zeker een paar uur meer dan 7°C moet hebben.  Het is gelukkig binnen te doen, misschien kan een kleine verwarming helpen... maar dat is voor later.

Hehe, dat deurtje kan ook open!
Handig!
Als laatste nog even de afvoer van het keukenblokje: na wat proberen ontdekte ik dat het achterste paneeltje geen vast paneeltje is, maar een schuifdeurtje :D
Zo kon ik beter bij de afvoerdarm, en heb ik die dan toch los gekregen en even gevuld met antivries waarna ik het zaakje kon doorblazen zoals ik gisteren kon doen: deze keer hoorde ik duidelijk geborrel, en kon ik gauw de kraan toe doen. Die is nu ook in orde.
De WC vulde ik nog eens met een liter antivries en pompte dat buiten. Ook die zal nu wel OK zijn.

Nog even de kussens in de auto en dan huiswaarts.

Koop een boot... en start een klus-project ;-)
Dit wordt weer een kluifje voor mijn epoxy-leverancier, Gazechim in Wommelgem, die hadden met met mijn Leisure 17 ook goed bijgestaan met raad en daad.


De ophanghaak voor het keukenblok zit los...


Dit ziet me er erg rot uit...

En deze hoek ook...

Jaja, deze wrang is zo rot als snot!




Rot, maar wel droog, OEF!

Het relingnet hangt eindelijk

De Second zonder roer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!