Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zaterdag 27 februari 2016

Moet er nog glans zijn?

Zo'n mooie zonnige, maar frisse, zaterdag is ideaal om... te gaan waxen :P
Lekker vroeg reed ik al naar de boot. Fis was het in elk geval: 0°C op de thermometer van de auto!
Maar ik ging er voor! Eerst met de Hull cleaner de gele aanslag op de romp verwijderen, en ik moet het toegeven: het is een bangelijk product! Lekker insoppen met een spons, 3 a 4 minuten wachten en dan naspoelen met water uit de haven (alle kranen zijn afgesloten in de haven). verbazend!




Gereinigd met Hull Cleaner en
zwarte strepen reiniger
De rest reinigde ik met Zwarte strepen reiniger: ook niet mis.  maar mn armen begonnen al te protesteren, en het echte werk moest nog beginnen: waxen...










Eerst nog eens flink afspoelen met 'havenwater'.  Daarna begon ik met Clean & wax begon de romp in te wrijven, en met een oude t-shirt op te blinken: waw!  Zo glanzend heeft mn Sail-Ya er nog niet uitgezien :-)










Koken aan boord, op de kant :P
Na een halve romp zagen m'n armen het even niet meer zitten: tijd voor de middagpauze: ik wou wel eens koken aan boord terwijl hij op de kant staat: en het werd een overschotje van gisteren: pasta.
Hehe, het heeft wel iets: koken in je boot op de kant.  Leuk uitzicht ook, zo lekker hoog :D






Na een pauze was de andere kant aan de beurt. Ik was erg blij als ik rond was, want de armspieren zagen het niet meer zitten eigenlijk.

De rest van de kluslijst was niet meer voor vandaag...

In elk geval: Dankzij deze producten van StarBrite was de klus toch wel wat gemakkelijker.





De spiegel was het smerigst
Eerst ingesopt met Hull Cleaner en laten inwerken

Daarna afspoelen: geen gele aanslag meer!

Tot halverwege de spiegel de romp in de wax gezet

Hier zie je goed het verschil :P


Weer mooi in de glans!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!